Sunday, March 27, 2005

پیام نوروزی زندانیان سیاسی

سال 84 سال سرنوشت

بیش از هرچیز، عید نوروز این جشن باستانی را به همه ی هم میهنان شادباش میگویم اگرچه رژیم قانون شکن و آزادی ستیز و عدالت سوز، بدلیل کینه توزی نسبت به زندانیان سیاسی و خانواده هایشان و تنفر از سنن باستانی ایرانیان اجازه نداد زندانیان سیاسی در این عید ملی در کنار خانواده بسر برند. اما خانواده های ما نیز باید آستانه ی شکیبایی خود را بالا برده و در این جشن ملی همراه با سایر هم میهنان شاد باشند.
سال 84 را سال سرنوشت نامگزاری می کنیم برای اینکه در هیچ زمانی، هم میهنان را تا این اندازه امیدوار به آزادی و رهایی ندیده ایم. این امید موجب میشود تا مبارزین و آزادیخواهان بیش از پیش بر تلاشهای خود بیافزایند. سفوف خود را متحد کرده و دست به ائتلاف و هماهنگی بزنند. جنبش دانشجویی بویژه در آستانه ی ششمین سالگرد قیام دانشجویی 18 تیرماه، فعالیتهای خود را تشدید خواهد کرد. جنبش فرهنگیان، جوانان، کارگران و پرستاران به جنبش دانشجویی خواهند پیوست و انتخابات فرمایشی، غیر آزاد و غیر دمکراتیک ریاست جمهوری با تحریم ملی رو برو میشود. برای اینکه بیش از پیش عدم مشروعیت رژیم آشکار شود.
همچنین کارگران، کارمندان و سایر کسانی که به نحوی در نظام اداری، آموزشی، صنعتی و تولیدی مشغول به کار هستند، به کم کاری، کارشکنی و اعتصاب دست خواهند زد تا بیش از پیش نا کار آمدی رژیم را بر ملا ساخته و حکومت را با بحرانهای جدید روبرو کنند. بنابر این سال 84، سالی خواهد بود که جنبش نا فرمانی مدنی به معنای واقعی شکل خواهد گرفت.
این در حالی است که احزاب سیاسی و مطبوعات و سایر تشکلهای مدنی و غیر حکومتی، به مرور از وضعیت یاس و رخوت خارج شده و مددکار جنبشهای مردمی و اجتماعی خواهند بود.
رژیم نیز بدلیل بن بست هسته ای ناگزیر است از دو راه حل تسلیم یا مقاومت یکی را پذیرفته، زیرا راه سومی وجود ندارد و اینبار حتی اروپاییان نیز نخواهند توانست رژیم را سرپا نگهدارند. اگر راه حل تسلیم یا تعطیلی چرخه ی سوخت را بپذیرد با از دست دادن اقتدار سرکوبگری، راه جنبش دمکراسی خواهی هموار تر خواهد شد. و اگر تن به مقاومت دهند، در آنصورت نیز در مقابل دنیا قرار خواهند گرفت و معادله ی قدرت به نفع مردم رقم خواهد خورد. بنابر این سال 84 سالی است که جنبش نافرمانی مدنی با پشتوانه ی بین المللی خواهد توانست زمینه ی فروپاشی رژیم و انتقال قدرت را فراهم سازد. به این امید که اپوزسیون بیش از پیش یه مسئولیت تاریخی خود آگاه باشد.

زنده باد آزادی- برقرار باد دمکراسی- گسسته باد زنجیر استبداد.

1/فروردین ماه/ 1384
از طرف زندانیان سیاسی:
ارژنگ داودی. 2- حجت بختیاری. 3- امیر ساران. 4- بینا داراب زند. 5- فرزاد حمیدی. 6- امید عباسقلی نژاد. 7- مهرداد لهراسبی. 8- مهرداد حیدرپور. 9- احمد باطبی. 10- منوچهر محمدی. 11- حشمت الله طبرزدی.
__________________________________________________

0 Comments:

Post a Comment

<< Home